Monday, February 14, 2011

Jiwa memberontak

saya lihat zaman skrg ni, anak2 muda melayu jiwa nye banyak yg memberontak.. mereka menentang kerajaan adekah kerana mereka benar2 faham ape yang mereka tentang, atau sebenar nye mereka hanya menentang kerana mereka merasakan kerajaan tidak sekepala atau sejiwa dengan mereka??

mereka terlalu emosional sampaikan ada yang merasakan tindakan rakyat Mesir itu betul dan berani.. dan mereka mahu mengikuti jejak langkah seperti itu jika keadaan mereka memaksa.. memaksa?? ape yang memaksa mereka? mereka katekan tindakan rakyat Mesir itu berani, anak bini tidak dpt makan beberapa hari tidak mengapa, kerana Palestin lebih teruk lagi kerana bertahun2 tidak dpt makan..

OK!
tapi, ape releven nya dengan keadaan di Malaysia?
adekah anak bini mereka di Malaysia tidak dapat makan?
adekah mereka hilang tempat tinggal?

ape yang mereka cuba perjuangkan pun saya tak faham, kerana hari ini mereka berkata lain dan esok mereka akan kata lain pula.. pendirian mereka sungguh tidak tetap..

jangan termakan kata2 orang yang kita rasa dia bijak pandai, tapi, jadi la orang yang bijak pandai berkata2..
atas segulung sarjana muda yang kite genggam itu, tidak semesti nya pemikiran kite betul..
saya juga tidak katakan 100% kata2 saya betul, tapi saya andaikan kata2 anda 100% tidak betul..

No comments: