Monday, February 14, 2011

Menghormati Pemimpin kita dan masyarakat

saya ambil dari facebook sahabat.. begini kah pengikut 'mereka'?

 
 belom pernah lagi saya lihat puteri umno pakai sari pegi aktiviti puteri, pegi persidangan, pegi keje, ataupun pegi pasar malam.. belom lagi.. kalo ade, tolong tunjukkan.. mungkin ade yang pakai sari kerana nk pegi dinner company kerana mengikut tema.. itu bukan sebagai representative puteri umno..

tapi mengapa mereka kate join puteri umno kene pakai sari?

okey, ini la yang di maksudkan saya pemikiran mereka yang bukan 100% betul..

adekah Perdana Menteri di lantik untuk berbahas dengan pembangkang?
banyakkah masa PM kite untuk berbahas dengan isu yang tidak membawa kemajuan kepada negara?


bukan kah islam mengajar kite menghormati pemimpin kite.. menentang itu boleh, tapi bukan dengan menghina.. satu lg isu, sampai bile kite nak wariskan kata2 negatif, caci maki ini kepada anak bangsa kite?

wariskan la mereka dengan bahasa dan kata2 yang positif dan membangunkan minda mereka.. bagaimana pula kite nak mengajar anak2 bangsa menghormati kite? menghormati org tua, menghormati masyarakat?

satu ketika dulu ketika sahabat saya ini berbahas di depan saya menentang kerajaan, bermati-matian mencaci kerajaan, satu soalan saya tanye. "ko dah daftar mengundi?" jawapan dia " belom"

daftar undi pun belom, mcm mane nak pilih pemimpin.. tidak memilih tapi hanya suka mencaci.. takde guna nye.. mungkin skrg dia sudah mendaftar.. ah, harap2 dia dah mendaftar dan berkobar2 nak mengundi di pilihanraya akan datang.. *peace*

1 comment:

putih suci said...

salam....
nak bagitahu

blog terbaru saya
susuk-emas.blogspot.com
yg asal ade masalah teknikal
terima kasih